Keyword analyse

Krijg inzicht in het zoekgedrag van jouw klanten

Met welke zoekwoorden ga jij hoog scoren in Google? Een keyword analyse geeft je alle informatie om de juiste keuzes te maken.

Keyword analyse

Een goede keyword analyse vormt de basis van jouw SEO strategie. Deze analyse geeft je inzicht in waar jouw klant naar zoekt, welke intentie de (potentiële) klant heeft en hoeveel bereik een gekozen keyword heeft. Het uitvoeren van een degelijke zoekwoorden analyse neemt echter veel tijd in beslag en vraag om een deskundige aanpak. Veel ondernemers kiezen er om deze redenen voor om de keywordanalyse uit te besteden aan een online marketingbureau.

We beginnen altijd te inventariseren op welke zoekwoorden jij gevonden wilt worden. Dit doen we door jou te vragen welke keywords, producten of diensten voor jou belangrijk zijn. Ook gaan we actief onderzoeken welke relevante zoekwoorden nog meer door jouw doelgroep gebruikt worden. Met onze tools kunnen we perfect analyseren hoe vaak men zoekt op die zoekwoorden. Daarnaast bepalen we ook jouw huidige rankings op die zoekwoorden.

Uit deze keyword analyse volgt een stappenplan waarbij we ons eerst richten op het laaghangend fruit. Deze quick wins leveren snel en gemakkelijk de eerste resultaten op waardoor je direct kunt profiteren.

Wat zijn keywords?

Een keyword is de zoekterm of combinatie van woorden die een persoon ingeeft in de zoekmachine als hij of zij ergens naar op zoek is. Deze zoekopdracht levert vervolgens direct duizenden resultaten op. Als jij met jouw bedrijf bovenaan Google wilt komen, is het dus belangrijk dat je te vinden bent op de juiste keywords en dat jouw website zo is ingericht dat Google jou relevant genoeg acht om hoog uit te komen in de zoekresultaten. De focus verschuift tegenwoordig steeds meer naar ‘key phrases’, waarbij de zoekwoorden in een zin verwerkt zijn, en ingesproken zoekopdrachten. Je hoeft hierdoor niet voor ieder keyword een afzonderlijke landingspagina op te stellen maar een enkele landingspagina maken voor soortgelijke begrippen, waarbij je kiest voor een focus keyword en synoniemen.

Keyword strategie opstellen

Voordat je aan de slag gaat met het analyseren van zoekwoorden, valt het aan te raden om te bedenken wat je wilt bereiken met de zichtbaarheid via de gevonden keywords. Is het jou doel om je merkbekendheid te vergroten? Wil je meer zichtbaarheid voor de webshop? Of meer aandacht voor jouw producten en diensten? Is het de bedoeling om online informatie te verstrekken of om te verkopen? Welke service wil je voor, tijdens en na de aankoop bieden aan de klant? En wat is op dit moment de kwaliteit van jouw website en de autoriteit van jouw domein? Welk budget heb je beschikbaar voor een SEO keyword analyse? Het budget in combinatie met de huidige staat van jouw website zijn bepalend voor de haalbaarheid van jouw strategie. Zo is het met een klein budget een stuk moeilijker om in te zetten op zoektermen waarop de concurrentie zeer hoog is.

Zoekwoorden analyseren door marketing bureau

Er zijn veel (gratis) tools beschikbaar waarmee je een analyse uit kunt voeren op relevante zoektermen voor jouw bedrijf. Het kost echter zeer veel tijd om een gedegen analyse te doen. Daarnaast is het zeer belangrijk om de juiste zoekwoorden uit te kiezen, omdat je hier jouw hele SEO strategie op baseert. Door het uit te besteden van deze belangrijke taak aan een gespecialiseerd online marketing bureau weet je zeker dat je geen kansen laat liggen en alles uit de zoekwoorden haalt, zonder dat je hier zelf veel tijd in hoeft te steken. Voordat je besluit om samen te werken met Adbull laten wij je geheel gratis en vrijblijvend zien wat we kunnen met de gratis SEO analyse. Zo weet jij direct hoe je bedrijf er momenteel voorstaat op het gebied van vindbaarheid.

Concurrentie analyse

De concurrentie op populaire zoekwoorden is doorgaans erg groot. Door een analyse te maken van de concurrentie kunnen we de interessante zoekwoorden goed in kaart brengen. Tevens kunnen we zien op welke zoekwoorden concurrenten goed gevonden worden. Op die manier kunnen we jouw markt goed in kaart brengen en bepalen we waar de beste kansen liggen.

Interesse in een keyword analyse?

Wij helpen je graag met het vinden en analyseren van de juiste zoekwoorden voor jouw doelgroep. Ook brengen we in kaart op welke zoekwoorden jouw concurrentie zich focust. Nieuwsgierig welke kansen jij laat liggen? Neem dan direct contact met ons op of vraag een keyword analyse aan.

Keyword analyse