De snelste manier om hoger in Google te komen! Zoekmachine optimalisatie met focus op resultaat en rendement.
Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Maar liefst 97% van de mensen die iets zoekt gebruikt Google als zoekmachine. Google speelt dus een belangrijke rol in het online zoekgedrag van jouw doelgroep. Het is daarom essentieel om met jouw website hoger in de zoekresultaten van Google te komen. Hoog in Google staan is tegenwoordig alleen maar mogelijk met de toepassing van zoekmachine optimalisatie.
Wat is zoekmachine optimalisatie?
Zoekmachine optimalisatie of SEO (Search Engine Optimization) is een discipline waarbij websites zo optimaal mogelijk worden ingericht en gepositioneerd waardoor deze hoger in de organische zoekresultaten komen. Een andere term die vaak wordt gebruikt is zoekmachine marketing.
Gratis meer bezoekers
Zoekmachine optimalisatie is de goedkoopste online strategie, het is een kwestie van tijd investeren en de juiste kennis van de techniek toepassen. Waar je bij SEA (Search Engine Advertising) voor iedere bezoeker of klik moet betalen is dat bij SEO niet het geval en krijg je gratis organische bezoekers naar je website.
Zoekmachine optimalisatie proces
Bij de start van het zoekmachine optimalisatie traject gaan we eerst de uitgangssituatie analyseren en een nulmeting uitvoeren. De vindbaarheid van jouw website in Google wordt grofweg door 3 factoren bepaald, namelijk door techniek, content en autoriteit. Deze pijlers staan aan de basis van de uiteindelijke SEO analyse.
Techniek
Een correcte SEO techniek achter je website heeft een positieve invloed op jouw zoekmachine rankings. Veel voorkomende problemen zijn dat een website traag laadt, technische fouten bevat of niet optimale HTML-codes bevat.
Content
Goede SEO webteksten zijn wervende teksten die de lezer overhalen om een vervolgactie te ondernemen. Deze actie kan bijvoorbeeld bestaan uit het bestellen van een product in jouw webshop, jouw winkel of evenement bezoeken of contact met jou of jouw bedrijf opnemen om een afspraak te maken. Daarnaast moeten deze SEO teksten geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines. De zoekmachines moeten immers weten waar de tekst over gaat. Goede content draagt dus bij aan de bekendheid van jouw merk, producten of diensten.
Autoriteit
De autoriteit van een website wordt voor maar liefst voor 45% bepaald door websites die naar jouw website linken. Linkbuilding is dus nog steeds een zeer effectieve methode om de rankings van jouw website te verbeteren. Bij linkbuilding is het zaak om zoveel mogelijk externe websites naar jouw websites te laten linken. Relevantie en autoriteit zijn hierbij essentiële aandachtspunten. Wij zorgen voor kwalitatief hoogwaardige linkbuilding op relevante websites. Deze websites zijn altijd een mix van websites van lage en hoge autoriteit zodat het linkprofiel van jouw website zo natuurlijk mogelijk is.
Uit de analyse kunnen we alle benodigde informatie halen zodat we goed weten wat de huidige situatie is en welke realistische doelstellingen haalbaar zijn. Onze SEO specialisten gaan aan de slag met deze data en stellen vervolgens een plan van aanpak op. Zodra de SEO strategie bekend is zullen onze marketeers overgaan tot het uitvoeren van dit plan en bijsturen indien nodig. Het internet en de online marketing wereld zijn dagelijks in beweging. Daarom blijven we gedurende het hele proces goed monitoren en meten hoeveel progressie we boeken. Hierdoor wordt jouw website niet alleen beter gevonden, maar blijft deze ook bovenaan staan in Google.

Voordelen van SEO uitbesteden
Voor wie betere posities in Google wilt en meer rendement uit SEO wilt halen, is zoekmachine optimalisatie uitbesteden in de meeste gevallen de beste keuze. Je kunt ervoor kiezen om SEO zelf uit te voeren. Dit vereist echter zeer veel tijd en expertise. Daarbij verandert het SEO-landschap razendsnel. Hierdoor is het in veel gevallen de moeite waard om zoekmachine optimalisatie uit te besteden aan een goed en ervaren online marketing bureau.
Het algoritme van Google wordt steeds slimmer en uitgebreider. Dit heeft tot gevolg dat zoekmachine optimalisatie ook steeds complexer wordt. Vroeger bestond het zoekmachine optimalisatie proces uit enkele eenvoudige onderdelen, zoals het plaatsen van de juiste keywords op een pagina en het verkrijgen van zoveel mogelijk backlinks. Tegenwoordig is SEO een gigantisch uitgebreid vakgebied geworden. Er zijn ruim 200 factoren die de positie van jouw website in de zoekresultaten beïnvloeden. De kans is groot dat dit in de toekomst alleen nog maar verder oploopt.
Maak gebruik van expertise
Veel bedrijven hebben een marketeer in dienst en verwachten dat deze ook de SEO op zich neemt. Een algemene marketeer kan echter nooit expert zijn op alle onderdelen. Online marketing alleen al bestaat onder andere uit SEO, SEA, e-mail marketing, social media marketing, content marketing en nog veel meer. Een marketeer is ofwel een generalist die van alles een beetje weet, oftewel een specialist die van één vakgebied heel veel weet. Wanneer je het optimale uit zoekmachine marketing wilt halen, dien je hier oftewel iemand voor aan te nemen, of je kiest voor zoekmachine marketing uitbesteden. Vaak is het een stuk goedkoper om SEO uit te besteden dan om zelf een SEO specialist in dienst te nemen. Ten eerste valt het niet mee om een goede en ervaren SEO specialist te vinden in deze krappe arbeidsmarkt. Heb je een geschikte kandidaat gevonden? Dan kom je er al snel achter dat deze niet goedkoop is.
Het uitbesteden van zoekmachine optimalisatie is daarnaast ook voordeliger doordat je zelf niet alle benodigde tools hoeft aan te schaffen. Er zijn een aantal gratis tools die je kunt gebruiken, maar op een gegeven moment krijgt je organisatie behoefte aan uitgebreidere tools voor meer resultaat en efficiëntie. Deze tools zijn al snel kostbaar, waardoor dit een investering is die flink in de papieren kan lopen. Als online marketing bureau maken wij gebruik van de meest geavanceerde tools, zodat wij een beter resultaat kunnen behalen voor jouw bedrijf. Bijkomend voordeel van deze tools, is dat ze ons in staat stellen om een stuk efficiënter werken, waardoor we minder uren nodig hebben voor het uitvoeren van de zoekmachine optimalisatie.
SEO als investering
Veel bedrijven zien SEO als kostenpost in plaats van als investering. Het kost namelijk wat tijd voordat je zichtbare resultaten gaat boeken. Vergeet echter niet dat wanneer jouw bedrijf eenmaal bovenaan staat, je niet snel van die eerste plek af te stoten bent. Zeker wanneer je samenwerkt met een betrouwbaar SEO bureau zodat er continue tijd besteed wordt aan de SEO optimalisatie zal jouw investering in SEO lonen.
Lange termijn strategie
SEO en linkbuilding is een strategie van de lange termijn. Verwacht dus niet binnen enkele dagen of weken wonderen. Het kan best even duren voordat de linkbuilding werkzaamheden resultaat opleveren. Doorgaans zien we na 3 maanden de eerste significante stijgingen. Dit vraagt van jou als ondernemer dus wel een bepaalde commitment. Echter vinden wij langdurige contracten van 1 of 2 jaar niet van deze tijd en zijn onze abonnementen maandelijks opzegbaar. Dit houdt ons scherp en geeft jou de vrijheid en flexibiliteit om andere keuzes te maken indien je niet tevreden bent.
Zoekmachine optimalisatie uitbesteden?
Ben jij klaar voor extra leads, klanten en omzet? Heb je hulp nodig bij jouw zoekmachine optimalisatie of wil je zoekmachine marketing uitbesteden? Neem direct contact met ons op en ontdek hoe wij jouw bedrijf kunnen helpen. SEO uitbesteden aan Adbull verdient zich zeker terug.